Ens hem estrenat en això d'apadrinar a fillets i filletes de primer. Veim que no sempre és fàcil trobar la manera d'ajudar-los en la lectura. A vegades ens falten recursos i estratègies per ensenyar-los a llegir. Per això entre totes i tots hem estat analitzant allò que ens funciona bé i hem arribat a les següents conclusions:
-És important demanar-los quan han llegit una paraula què diu i si no ho saben fer-los rellegir (a alguns que ja tenen més fluïdesa lectora podem demanar-los en acabar una frase).
-Els hem de donar temps a llegir i no dir tot d'una les padrines o padrins la paraula.
-Els hem de corregir els sons que no diuen correctament, però després els hem de deixar repetir la paraula.
-És millor pronunciar-los el so de la lletra que no dir-los el seu nom.
-Per tal que recordin els sons d'algunes lletres podem relacionar-los amb un so quotidià (per exemple "z"amb el so de l'abella).
-Si és necessari podem usar un abecedari com a suport a la lectura i escriptura.
-Per tal d'ajudar-los a no perdre's mentre llegeixen podem acompanyar la lectura amb el dit, però sempre per dalt (sinó no veuen el que llegeixen).
-Podem ajudar-los a ajuntar els sons amb síl·labes per comprendre millor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada